Pada masa awal, menyusahkan karena memindahkan data milik mereka dari iphone lama setelah iPhone Baru. Dan di ~ tahap tertentu, rasa tidak kehilangan data juga terlibat. Tetapi menjangkau iOS apa lebih baru, prosesnya menjadi mudah. Mencapai setiap kemas kini iOS, to apologize Membuat maju ketara yang menjadikan pemindahan data iPhone seperti cakewalk. Ini juga memastikan bahawa segenap kenalan, tetapan, mesej, foto, aplikasi, dan lain-lain dibawa usai peranti baru dari mereka dengan selamat. Terdapat 3 cara karena memindahkan data milik mereka dari iphone phone lama usai yang baru.

Anda sedang menonton: Cara memindahkan data ke iphone

Cara benefit Permulaan Pantas buat Memindahkan Data nanti iPhone Baru Pindahkan Data Anda ke iPhone Baru manfaat iCloud Cara manfaat iTunes ataukah Finder untuk Memindahkan Data Anda usai iPhone Baru

Sebelum awak bermula

Fahami Proses: Dua kaedah pertama apa dijelaskan here melibatkan pemindahan data secara langsung dari iphone lama usai iPhone baru. Dan dua kaedah lain, anda harus menangkap sandaran peranti semasa dan then mengembalikannya pada apa baru Sekiranya anda mempunyai apple Watch: Pastikan dari mereka menyahpasangkannya dari iphone lama. Noel berpasangan akan membuat sandaran jam groep anda secara automatik. Ini menjadikannya mudah dipulihkan nanti anda memasangkannya mencapai iPhone baru

Cara menggunakan Permulaan Pantas untuk Memindahkan Data nanti iPhone Baru

Langkah 1. Hidupkan Wi-Fi dan Bluetooth pada iPhone lama anda apa menjalankan iOS 11 ataukah lebih tinggi.

Langkah # 2. Hidupkan iphone baru milik mereka dan simpan di dekat iPhone lama.

Langkah # 3. Anda ini adalah melihat kad di iphone lama yang akan bertuliskan, Siapkan iphone Baru. Ketik Teruskan.

*

Langkah # 4. Anda menjadi melihat animasi bergerak di iphone phone baru. Sekarang, memanfaatkannya iPhone lama dan bawa animasi nanti dalam bulatan. Ia akan mula bersambung.

Langkah # 5. Seterusnya, apabila ditanya, masukkan kod laluan iphone lama anda pada iphone phone baru. Ini juga akan dulu kod laluan buat iPhone baru ini.

Langkah # 6. Sekarang, ikuti arahan di skrin yang mudah karena menetapkan challenge ID atau Touch ID.

Langkah # 7. Sekiranya / selama ditanya, masukkan kata laluan id Apple milik mereka pada iphone phone baru. Sekiranya their mempunyai kawanan peranti, anda mungkin tambahan diminta input kod laluan mereka. Ikut arahan di skrin.

Langkah # 8. Sekarang, peranti baru their akan menawar pilihan karena memulihkan aplikasi, tetapan, data dari sandaran iCloud terbaru anda. Atau, kemas kini sandaran peranti milik mereka sekarang (pastikan peranti lama disambungkan nanti Wi-Fi untuk ini) dan then pulihkan. Pilih sandaran dan kemudian pilih karena memindahkan tetapan yang berkaitan mencapai lokasi, privasi, Siri, dan apple Pay.

Pindahkan Data anda Secara Langsung nanti iPhone Baru tanpa wayar atau menggunakan kabel

Ini hanyalah satu another perubahan kaedah di atas. Sekiranya iphone semasa dan iphone baru anda menggunakan iOS 12 atau semula (yang di atas kebiasaannya become berlaku), maka milik mereka boleh menggunakan migrasi iPhone. Ini membolehkan their memindahkan terus dari iphone lama setelah yang baru secara wayarles atau dengan menghubungkan kedua-dua peranti bersama dengan kabel dan penyesuai. Anda noël boleh menggunakan iPhone kemiripan ada sehingga prosesnya selesai.

Perkara apa Diperlukan buat Pemindahan Berwayar:

Lightning come USB 3 Camera Adapter Petir nanti Kabel USB Pengecas 12W ataukah lebih tinggi

Langkah Awal karena Pemindahan Berwayar:

Sambungkan Adaptor Kamera Lightning nanti USB 3 melalui port Lightning usai penyesuai kuasa 12W ataukah lebih tinggi Seterusnya, sambungkan Lightning to USB 3 Camera Adapter ke iPhone lama their Akhirnya, pasangkan kabel Lightning usai iPhone baru dan port USBnya ke Camera Adapter

Langkah karena Migrasi data iphone (Pemindahan tidak punya Wayar dan Berwayar)

Langkah 1. Untuk pemindahan Wayarles, jauhkan kedua-dua peranti. Untuk pemindahan berwayar, sambungkan kedua-dua peranti menggunakan langkah-langkah di atas.

Langkah # 2. Sekarang ikuti tangani itu Quick awal di overhead dari langkah # 3.

*

Pindahkan Data Anda nanti iPhone Baru keuntungan iCloud

Mari kita buat sandaran peranti lama terlebih dahulu:

Langkah 1. Buka aplikasi Tetapan di ~ iPhone lama anda.

Langkah # 2. Ketik sepanduk Apple identifier anda dari atas → Ketuk iCloud → Ketuk Sandaran iCloud. Dayakannya jika belum.

*

Langkah # 3. Ketik Sandarkan Sekarang dan tunggu prosesnya selesai.

*

Langkah # 4. Matikan iphone phone lama ini apabila sandaran selesai.

Sekarang, mari kita siapkan iphone phone baru dan pulihkan dari sandaran iCloud:

Langkah # 5. Hidupkan iphone baru anda dan sapu usai atas atau tekan ke bawah butang Utama. Pilih bahasa, wilayah, ketuk Siapkan Secara Manual , dan kemudian sambungkan usai Wi-Fi.

*

Langkah # 6. Ketuk Teruskan , sediakan face ID, atau Touch ID.

Langkah # 7. Selepas penyediaan asas ini, dari mereka akan pemandangan skrin yang mengatakan Aplikasi & Data. Ketik Pulihkan dari Sandaran iCloud.

*

Langkah # 8. Log dilampiri dengan i would Apple apa sama dengan iPhone lama anda.

Langkah # 9. Setuju dengan beberapa arahan asas dan didefinisikan pilih sandaran apa baru dari mereka buat.

Cara menggunakan iTunes atau Finder untuk Memindahkan Data ke iPhone Baru

Sandarkan iphone phone lama usai komputer:

Langkah 1. Sambungkan iphone lama anda usai Mac atau PC malalui kabel USB.

Langkah # 2. Buka Finder di Mac yang menjalankan macOS Catalina dan klik di atas iPhone milik mereka dari batang sisi kiri. Buka terbuka iTunes di macOS Mojave atau lebih mulailah atau Windows computer dan klik di ~ logo iPhone.

Langkah # 3. Klik Amanah dan kemudian masukkan kata laluan di atas iPhone lama dari mereka jika ditanya.

Langkah # 4. Tandakan kotak buat Encrypt neighborhood Backup. Buat kod laluan jika diminta.

*

Langkah # 5. Klik Sandarkan Sekarang. Tunggu tangani itu selesai. Putuskan sambungan iphone phone lama dari komputer apabila selesai.

*

Sekarang, mari itupenggunaan pulihkan back ke iphone phone baru:

Langkah # 6. Hidupkan iphone baru milik mereka dan sambungkannya setelah komputer yang sama.

Langkah # 7. Leret nanti atas atau tekan butang Laman kepala dan ikuti arahannya.

Langkah # 8. Apabila their berada di skrin yang mengatakan Aplikasi & Data , ketik Pulihkan dari Mac atau PC.

*

Langkah # 9. Sekarang, dari Finder atau iTunes, pilih iphone baru anda. Pilih Pulihkan dari sandaran ini , dan pilih sandaran terbaru (yang baru dari mereka buat) dari senarai juntai bawah.

Langkah # 10. Klik Teruskan dan masukkan kata laluan sandaran apa anda karena jika diminta. Akhirnya, klik Pulihkan.

Pada pendapat saya, ini adalah kaedah terbaik, terpantas, dan paling dipercayai untuk memindahkan data dari iphone phone lama ke iPhone baru. Sama sebagai kaedah pemindahan iCloud, ini also mempunyai dua mengolahnya - pertama adalah making sandaran iphone lama anda ke komputer. Apa kedua adalah senarnya sandaran nanti iPhone baru.

Pastikan peranti disambungkan usai komputer sehingga proses pemulihan selesai. Seterusnya, iPhone dari mereka akan memuat turun semua aplikasi, muzik, dll oleh Wi-Fi. Ini akan memakan masa, bergantung pada kelajuan net dan ukuran perpustakaan anda.

Lihat lainnya: Ucapan Ulang Tahun Bahasa Sunda Lucu Untuk Pacar, Teman, Dll

Itu sahaja, kawan!

Melog…

Ini adalah bagaimana milik mereka boleh memindahkan data dari iphone lama setelah iPhone baru. Anda also boleh manfaat kaedah ini karena menyiapkan iPhone yang ada ke pemulihan sepenuhnya. Saya harap panduan ini dapat membantu. Sekiranya their mempunyai bertanya lebih lanjut, silakan bertanya di bahagian komen di bawah.

Anda mungkin also suka membaca:

Cara untuk membuat ID Apple tanpa Kad kredit Cara Menyiapkan iPhone atau iPad Baru Anda: Panduan Pemula